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서울교통공사(Seoul Metro), '역이름 판매' 시작

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by 데일리브랜드 2021. 8. 3. 12:35

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서울교통공사가 지하철 2호선 뚝섬역과 역삼역 등 8개 지하철 역명 판매 사업을 시작합니다.

역명 판매 사업은 지난해 1조1,000억 원의 적자로 부대 수입 사업에 적극 나서야 하는 상황이 그 이유입니다. 서울교통공사는 이 사업으로 1개역당 연평균 8,000만 원의 수익을 올릴 것으로 기대하고 있습니다. 8곳의 사업자가 추가로 확정되면, 연간 6억4,000만 원의 수입이 늘어나게 됩니다.

 

최종 낙찰자는 3년 동안 자신의 기관명을 부역명으로, 해당 역의 외부 폴사인 안내판과 승강장 역명판, 전동차 안내방송 등 10곳에 표기·표출할 수 있습니다. 높은 금액을 제시한 기관에 낙찰되며, 응찰 금액이 같을 경우 공익기관·학교·병원·기업·다중이용시설 순에 따라 결정됩니다. 1회에 한해 재입찰 없이 3년간 계약 연장이 가능합니다.

 

이번 공개입찰 판매 대상은 환승역인 을지로4가역(2, 5호선)과 노원역(4, 7호선)을 비롯해, 뚝섬역·역삼역(2호선), 발산역(5호선), 내방역(7호선) 등 8개 역입니다.

 

 

Seoul Metro will launch a business to sell eight subway stations, including Ttukseom Station and Yeoksam Station on Subway Line 2.

 

The reason for this is that the station name sales business has a deficit of 1.1 trillion won last year and needs to actively engage in the unit import business. Seoul Metro expects to earn 80 million won per station annually. If eight additional businesses are confirmed, the annual income will increase by 640 million won.

 

The final bidder can use the name of the agency as a minor name for three years, and mark and display the name of the station's external pole sign information board, platform nameplate, and train announcement. The bid will be awarded to an institution that offers a high amount, and if the bidding amount is the same, it will be determined in the order of public interest institutions, schools, hospitals, companies, and multi-use facilities. You can extend the contract for 3 years without re-bidding only once.

 

The open bidding targets are eight stations, including Euljiro 4-ga Station (Line 2 and 5) and Nowon Station (Line 4 and 7), Ttukseom Station (Line 2), Yeoksam Station (Line 2), Balsan Station (Line 5), and Naebang Station (Line 7).

(Translated by Naver Papago)

 

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