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미국 프로 농구(NBA) 'LA레이커스', CJ제일제당 '비비고' 파트너십 채체결

Brand Now

by 데일리브랜드 2021. 9. 22. 14:13

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미국 프로 농구(NBA) LA레이커스가 CJ제일제당의 비비고 로고가 새겨진 유니폼을 입게 되었습니다. CJ제일제당은 22일 LA레이커스와 글로벌 마케팅 파트너십을 맺었다고 밝혔습니다. CJ제일제당은 LA레이커스와의 마케팅을 통해 비비고를 세계적인 브랜드로 키울 계획입니다.

비비고 브랜드로 글로벌 시장 확대를 가속화하고 있는 CJ제일제당에게는 좋은 기회입니다. LA레이커스는 NBA최강팀이자 세계인이 가장 사랑하는 농구팀입니다. 북미는 물론 아시아, 유럽, 중동, 남미에 NBA 전체 팀 평균의 11배가 넘는 2억 8000만명의 글로벌 팬덤을 보유하고 있으며, 이 중 중국 팬이 1억2000만명으로 가장 많은 비중을 차지하고 있습니다. 또한 대한민국 인구보다도 많은 6000만명이 LA레이커스의 소셜미디어를 팔로우하고 있습니다. 팬의 70%가 MZ세대일 정도로 젊은 세대의 주목도가 높은 팀이기도 합니다.

파트너십 체결로 향후 CJ제일제당은 LA레이커스 팀 유니폼과 홈구장인 스테이플스센터에 비비고 브랜드를 지속적으로 노출할 수 있게 됐습니다. 또 LA레이커스가 보유한 디지털 플랫폼을 통해 비비고를 알리고 로고를 활용한 제품 출시, 온·오프라인 마케팅 이벤트 등 다양한 활동을 펼칠 계획입니다.

미국에서 만두는 이미 시장점유율 40%를 돌파하며 압도적인 1등으로 CJ제일제당의 미국 식품 매출을 견인하고 있으며, 유럽과 아시아 지역 식품 매출도 지난 2분기에 전년동기 대비 22% 상승했습니다. 강력한 마케팅 활동을 통해 네슬레, 크래프트 이상의 시장 지위와 인지도를 확보하겠다는 전략입니다.

The LA Lakers of the National Basketball Association (NBA) will wear a uniform with CJ CheilJedang's Bibigo logo on it. CJ CheilJedang announced on the 22nd that it has signed a global marketing partnership with the LA Lakers. CJ CheilJedang plans to grow Bibigo into a world-class brand through marketing with LA Lakers.

It is a good opportunity for CJ CheilJedang, which is accelerating the expansion of the global market with Bibigo brand. The LA Lakers are NBA's strongest team and the world's most beloved basketball team. In North America as well as Asia, Europe, the Middle East, and South America, they have 280 million global fans, more than 11 times the NBA average, of which Chinese fans account for the largest portion with 120 million. In addition, 60 million people, more than the Korean population, are following LA Lakers' social media. It is also a team with high attention from the younger generation, with 70% of fans in the MZ generation.

With the signing of the partnership, CJ CheilJedang will be able to continuously expose its Bibigo brand to the LA Lakers team uniform and the Staples Center, its home stadium. In addition, we plan to promote Bibigo through the digital platform owned by LA Lakers, launch products using logos, and carry out various activities such as online and offline marketing events.

In the U.S., dumplings have already surpassed 40% of the market share, driving CJ CheilJedang's U.S. food sales, while food sales in Europe and Asia also rose 22% year-on-year in the second quarter. The strategy is to secure market status and awareness beyond Nestle and Kraft through strong marketing activities.

(Translated by Naver Papago)

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