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카니예 웨스트, ‘이지X갭(YZY)’ 10년 파트너쉽 계약

Brand Now

by 데일리브랜드 2020. 6. 30. 20:01

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미국 래퍼 카니예 웨스트가 트위터를 통해 '갭(GAP)'의 로고에 자신의 브랜드 '이지(YZY)'를 결합한 로고를 공개하며 이지와 갭의 파트너십 체결을 공식 발표했습니다. 더불어 내년 상반기 이지갭(YeezyGap)이라는 새로운 의류 라인을 매장에서 선보인다고 밝혔습니다. 칸예 웨스트는 이지 갭의 아이템이 오프라인 매장과 온라인 스토어에서 전시되고 판매되는 단계까지도 디렉터로서 관여할 예정입니다.

<뉴욕타임즈>에 따르면, 칸예 웨스트가 이끄는 이지 디자인 스튜디오는 이지 갭을 위해 ‘부담 없는 가격의, 현대적이고 고급스러운 남성, 여성, 아동용 베이직 아이템’을 만들 것이라고 했습니다. 판매 가격은 품목당 100달러(약 12만원) 미만으로 갭이 출시한 일반적인 상품과 크게 다르지 않을 것으로 예상됩니다.

칸예 웨스트의 이지와 갭 브랜드 사이의 협업 계약 기간은 10년으로 계약 기간 중에 갱신이 가능한 것으로 알려졌습니다. 협업 발표가 나온 당일 갭의 주가는 18.8% 상승했습니다.


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U.S. rapper Kanye West tweeted a logo combining his brand YZY with GAP's logo, officially announcing the partnership between Izzie and Gap. In addition, in the first half of next year, a new line of clothing called EasyGap will be introduced in stores. Kanye West will be involved as a director even to the stage where Easy Gap's items are displayed and sold in offline stores and online stores.

According to The New York Times, the Izzie Design Studio, led by Kanye West, will create 'basic items for men, women and children at affordable prices' for the Izzie Gap. The selling price is expected to be less than $100 per item (approximately 120,000 won), which is not much different from the usual product released by Gap.

Kanye West's collaborative contract between Izzie and Gap Brand is known to last 10 years, allowing renewal during the contract period. Gap's share price rose 18.8% on the day of the collaboration announcement.

(Translated by Naver Papago)

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