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대상, 국민조미료 '미원'라면 출시

Brand Now

by 데일리브랜드 2021. 5. 28. 17:48

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대상이 미원라면을 27일 출시했습니다.

국민조미료 미원이 그동안의 고전적 이미지에서 벗어나 MZ세대의 공감을 얻는 다양한 변신을 시도하고 있습니다.

'미원라면'은 누구나 즐겨먹는 라면에 1956년 출시한 국민조미료 미원의 감칠맛을 더했습니다. 지난해 10월 출시해 젊은층으로부터 인기를 끌었던 '미원맛소금팝콘'의 계보를 잇는 두 번째 미원 브랜드 제품입니다. '미원맛소금팝콘'은 출시 한 달 만에 30만개 이상이 팔렸습니다.

이외에도 2014년에는 대대적인 리뉴얼을 통해 '밥집 미원' 팝업 스토어를 운영해 화제가 된 바 있습니다. 지난해에는 미원을 활용한 레시피북 '미원식당'을 출간하고, 음식의 감칠맛뿐만 아니라 일상의 감칠맛을 살려주는 미원의 부캐, '흥미원'을 선보이기도 했습니다. 또 온라인 패션 스토어 '무신사'에 양말, 버킷햇, 스웨트 셔츠, 무릎담요 등 미원 굿즈 4종을 단독 입점해 판매했습니다.

'미원라면'의 특징은 극대화된 감칠맛입니다. 또 마늘과 고추로 얼큰한 맛을 잘 살렸다고 합니다. 제품 패키지는 미원의 고유 서체와 붉은색 신선로 디자인을 그대로 적용해 익숙하면서도 새로운 뉴트로 감성을 입혔습니다.

가격은 1700원입니다.

Daesang released Miwon Ramen on the 27th.

National Seasoning Miwon is trying to make various changes that gain sympathy from the MZ generation, away from the classical image.

'Miwon Ramen' adds the flavor of Miwon, a national seasoning launched in 1956, to everyone's favorite ramen. It is the second Miwon brand to follow the genealogy of Miwon Salt Popcorn, which was launched in October last year and became popular among young people. More than 300,000 Miwon-flavored salt popcorns have been sold in just a month since its launch.

In addition, in 2014, it became a hot topic by operating a pop-up store called 'Miwon the Rice Restaurant' through extensive renewal. Last year, he published a recipe book called "Miwon Restaurant" using Miwon, and introduced Miwon's book, "Interesting Beauty," which not only brings out the savory taste of food but also the everyday taste. We also sold 4 kinds of Miwon goods including socks, bucket hat, sweat shirt, and knee blanket in the online fashion store 'Mushinsa'.

The characteristic of 'Miwon Ramen' is its maximized flavor. Also, garlic and red pepper made the spicy taste good. The product package is applied with Miwon's unique typeface and red fresh furnace design to create a new and familiar new style.

The price is 1700 won.

(Translated by Naver Papago)

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