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BMW, 23년만에 로고 변경 (BMW, change logo)

Brand Now

by 데일리브랜드 2020. 3. 12. 17:37

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BMW는 4일 새 로고를 발표했습니다.
원형 테두리의 블랙 컬러가 투명으로 변경되었고, 블루와 화이트 컬러로 4등분된 기존의 원형 내부 형태는 유지됐지만 3D 입체 효과를 없애고 로고는 더욱 심플한 형태로 변화되었습니다. BMW의 글씨체도 좀더 가는 형태로 바뀌었습니다.​

장 띠에메 고객 및 브랜드 담당 부사장(SVP)은 "브랜드의 디지털화에 대응해 새로운 로고를 만들었다"고 설명했습니다. 띠에메 부사장은 "고객과의 관계를 중요하게 여기겠다는 것을 강조한 디자인"이라며 "개방성과 투명성을 상징한다"고 말했습니다.

BMW의 현재 로고는 1997년부터 사용되었습니다.
이번에 공개한 새로운 로고는 전기차 컨셉트카 ‘i4’에 처음으로 사용했습니다.
실제 BMW 자동차 로고가 바뀌는 시기는 아직 정해지지 않았습니다. BMW는 "양산 제품에 새 로고가 쓰일 지에 대해서는 계획이 없다"고 밝혔습니다.

 

BMW logo history page

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BMW announced its new logo on Monday.
The round border black color was changed to transparent, and the original circular interior, which was divided into blue and white, was retained, but the 3D stereoscopic effect was eliminated and the logo was changed to a simpler one. BMW's handwriting has also been changed to a slimmer format.

"We created a new logo in response to the digitalization of the brand," explained Jean Tieeme, vice president of customer and brand. "It's a design that emphasizes the importance of customer relationships," said Tieeme. "It represents openness and transparency."

BMW's current logo has been used since 1997.
The new logo was used for the first time in the electric car concept car 'i4.
The actual time for the BMW logo to be changed has not been decided yet. "We don't have any plans on whether the new logo will be used for mass-production products," BMW said.
(Translated by Naver Papago)

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